թեստ

https://pahanjvats.files.wordpress.com/2018/12/armenian-language-2018-test-6.pdf

1. 1-

2. 4-

3. 2

4. 4

5. 1-

6. 3-

7. 1

8. 1-

9. 3

10. 3-

11. 2

12. 1

13. 2-

14. 3

15. 2-

16. 2

17. 2-

18. 3

19. 3

20. 3

21. 2-

22. 3

23. 3-

24. 1-

25. 4-

26. 4

27. 2

28. 1-

29. 4

30. 4-

31. 1-

32. 2

33. 5

34. 2

35. 2-

36. 2-

37.3-

38. 5-

39. 5 6 7 -

40. 1 2 3 4 5 8 -

41. 3 4 6-

42. 2 3 4-

43. 3

Բ–Պ–Փ, Գ–Կ–Ք, Դ–Տ–Թ

Վարժություն  Արտագրե՛լ՝ ըստանհրաժեշտության լրացնելով բ, պկամ փ։

Գաբրիել, սփրթնել, սպրդել, դարպաս, դարբին, շամփուր, երբ, իբրև, խաբել, խարխափել, Հակոբ, համբերել, ջրարբի, համբույր, փրփուր, հապճեպ, հափշտակել, հարբել, նուրբ, շաբաթ, որբ, Սերոբ,ապշել, սուրբ, սրբել, հղպանալ, ուրբաթ, Քերոբ, թփրտալ, աղբանոց, ցայտաղբյուր, եղբայր, ողբ։

 

Վարժություն  Արտագրե՛լ՝ ըստանհրաժեշտության լրացնելով գ, կկամ ք։

Անկամ, ավագ, կողպեկ, գոգ, երգ, զուգել, թագավոր, վարակել, թարգմանել, կարագ, կարգ, հագնել, հանքափոր, հոգնել, հոգի, հոգնակի, ձագ, ձիգ, տարերգ, ճիգ, ճրաք, մարագ, մարքարե, մարգարիտ, փեղկ, տրտմաշուք., փողկ, նորոգել, շոգ, ոգի, բազրիկ, պատարաք, պարգև, սուգ, արտասուք., փակցնել, թաքցնել, ուրաք, օգնել, Օկսեն, վարուցանք, քսուկ, օգուտ։

Վարժություն  Արտագրե՛լ՝ ըստանհրաժեշտության լրացնելով դ, տկամ թ։

Աղոթք, արդար, արդեն, արդյոք, արդյունք, թփուտ, արդուկ, բարդ, բերդ, բուրդ, դադար, դրդել, երթիկ, երդում, զարդ, լաջվարթ, զվարթ, լերդանալ, լյարդ, խնդիր, խորդուբորդ, թուղթ, կարդալ, կենդանի, հաղորդել, պատգարակ, մարդ, նյարդ, սթափվել, թաթերական, Նվարդ, որդ (ճիճու), որթ (խաղողի վազ), որդի, վարդ, Վարդան, վարդապետ, շքերթ, Վարդգես, վրթովել, օդ, օրիորդ, գնորդ, ժողովուրդ, խրթվիլակ, ընդամենը, ընդհակառակը, փարթամ, ընդհանուր, ընդունակ, ընդունել, ընդարմանալ։

 

Ձ–Ծ–Ց, Ջ–Ճ–Չ

Վարժություն  Արտագրե՛լ՝ ըստանհրաժեշտության լրացնելով ձ, ծկամ ց։

Արձակուրդ, ասացվածք, ընդարձակ, ատաղձագործ, գլուխկոնծի, համարձակ, բարձ, բարձել, թխվածք, բարձր, խծկել, առանցք, դաղձ, դարձ, կցկտուր, դեղձ, դեղձանիկ, հանդիպակաց, դերձակ, դերձան, խուրց, ձվածեղ, հանդերձ, հինավուրց, լպրծուն, հարձակվել, համբարձվել, Համբարձում, փայծաղ, որձ, վարձ, ուրց, փորձ, օձ, օձիք։

Վարժություն  Արտագրե՛լ՝ ըստանհրաժեշտության լրացնելով ջ, ճկամ չ։

Աղջիկ, ամբողջ, թարթիչ, աջ, ծխամորճ, առաջ, աճպարար, գոճի, խոճկոր, առաջին, կոճկել, առաջնորդ, արջ, զիջել, թռչել, թրջել, իջնել, կարկաչել, մեջ, միջև, մեջք, ողջ, մուրճ, ողջույն, մահճակալ, առողջ, ոճիլ, կաչաղակ, վերջ։

 

Ղ–Խ, Ր–Ռ

 

Վարժություն  Արտագրե՛լ՝ ըստանհրաժեշտության լրացնելով ղ կամխ։

Աղբյուր, աղջիկ, խրոխտ, աղտ (կեղտ), ախտ (հիվանդություն), հախճապակի, աղքատ, բոխկ, տաղտակ, գաղթ, դաղձ, կմախք, դեղձ, դեղձանիկ, եղբայր, զեղչ, թուղթ, կեխտ, կողպեք, կողք, հաղթել, տախտկալի, հղկել, ճեխք, կխտար, մաղթել, մեղք, մխկտալ, շաղկապ, շխթա, թուխպ, ողբ, ողջ, ոխկույզ, ցողաթաթախ, պխտոր, ուղտ (սապատավոր կենդանի), ուխտ (երդում, դաշինք), փեղկ, ծղնի, փոխք, քաղցր, սանդուխք, ծխնելույզ, փախչել, սեղմել։

Վարժություն  Արտագրե՛լ՝ ըստանհրաժեշտության լրացնելով ր կամռ։

Վառվռուն, ախորժակ, բարբառ, խռխռալ, գանգուր, կենսաթրթիռ, թրթուր, կարկառել, երկնակառկառ, սարսուռ, ճանկռել, դռդռալ, կռճիկ, արժանի, ճռճռալ, առհամարհել, գրգիռ, խրճիթ, կրծել, խոշոր, խոժոռ, թռվռալ, խրթխրթալ, ծռմռել, փրփռալ, փռփրել, փորփրել, քրքրել։

Բ–Պ–Փ, Գ–Կ–Ք, Դ–Տ–Թ

Վարժություն  Արտագրե՛լ՝ ըստանհրաժեշտության լրացնելով բ, պկամ փ։

Գաբրիել, սփրթնել, սպրդել, դարպաս, դարբին, շամփուր, երբ, իբրև, խաբել, խարխափել, Հակոբ, համբերել, ջրարբի, համբույր, փրփուր, հապճեպ, հափշտակել, հարբել, նուրբ, շաբաթ, որբ, Սերոբ,ապշել, սուրբ, սրբել, հղպանալ, ուրբաթ, Քերոբ, թփրտալ, աղբանոց, ցայտաղբյուր, եղբայր, ողբ։

 

Վարժություն  Արտագրե՛լ՝ ըստանհրաժեշտության լրացնելով գ, կկամ ք։

Անկամ, ավագ, կողպեկ, գոգ, երգ, զուգել, թագավոր, վարակել, թարգմանել, կարագ, կարգ, հագնել, հանքափոր, հոգնել, հոգի, հոգնակի, ձագ, ձիգ, տարերգ, ճիգ, ճրաք, մարագ, մարքարե, մարգարիտ, փեղկ, տրտմաշուք., փողկ, նորոգել, շոգ, ոգի, բազրիկ, պատարաք, պարգև, սուգ, արտասուք., փակցնել, թաքցնել, ուրաք, օգնել, Օկսեն, վարուցանք, քսուկ, օգուտ։

Վարժություն  Արտագրե՛լ՝ ըստանհրաժեշտության լրացնելով դ, տկամ թ։

Աղոթք, արդար, արդեն, արդյոք, արդյունք, թփուտ, արդուկ, բարդ, բերդ, բուրդ, դադար, դրդել, երթիկ, երդում, զարդ, լաջվարթ, զվարթ, լերդանալ, լյարդ, խնդիր, խորդուբորդ, թուղթ, կարդալ, կենդանի, հաղորդել, պատգարակ, մարդ, նյարդ, սթափվել, թաթերական, Նվարդ, որդ (ճիճու), որթ (խաղողի վազ), որդի, վարդ, Վարդան, վարդապետ, շքերթ, Վարդգես, վրթովել, օդ, օրիորդ, գնորդ, ժողովուրդ, խրթվիլակ, ընդամենը, ընդհակառակը, փարթամ, ընդհանուր, ընդունակ, ընդունել, ընդարմանալ։

 

Ձ–Ծ–Ց, Ջ–Ճ–Չ

Վարժություն  Արտագրե՛լ՝ ըստանհրաժեշտության լրացնելով ձ, ծկամ ց։

Արձակուրդ, ասացվածք, ընդարձակ, ատաղձագործ, գլուխկոնծի, համարձակ, բարձ, բարձել, թխվածք, բարձր, խծկել, առանցք, դաղձ, դարձ, կցկտուր, դեղձ, դեղձանիկ, հանդիպակաց, դերձակ, դերձան, խուրց, ձվածեղ, հանդերձ, հինավուրց, լպրծուն, հարձակվել, համբարձվել, Համբարձում, փայծաղ, որձ, վարձ, ուրց, փորձ, օձ, օձիք։

Վարժություն  Արտագրե՛լ՝ ըստանհրաժեշտության լրացնելով ջ, ճկամ չ։

Աղջիկ, ամբողջ, թարթիչ, աջ, ծխամորճ, առաջ, աճպարար, գոճի, խոճկոր, առաջին, կոճկել, առաջնորդ, արջ, զիջել, թռչել, թրջել, իջնել, կարկաչել, մեջ, միջև, մեջք, ողջ, մուրճ, ողջույն, մահճակալ, առողջ, ոճիլ, կաչաղակ, վերջ։

 

Ղ–Խ, Ր–Ռ

 

Վարժություն  Արտագրե՛լ՝ ըստանհրաժեշտության լրացնելով ղ կամխ։

Աղբյուր, աղջիկ, խրոխտ, աղտ (կեղտ), ախտ (հիվանդություն), հախճապակի, աղքատ, բոխկ, տաղտակ, գաղթ, դաղձ, կմախք, դեղձ, դեղձանիկ, եղբայր, զեղչ, թուղթ, կեխտ, կողպեք, կողք, հաղթել, տախտկալի, հղկել, ճեխք, կխտար, մաղթել, մեղք, մխկտալ, շաղկապ, շխթա, թուխպ, ողբ, ողջ, ոխկույզ, ցողաթաթախ, պխտոր, ուղտ (սապատավոր կենդանի), ուխտ (երդում, դաշինք), փեղկ, ծղնի, փոխք, քաղցր, սանդուխք, ծխնելույզ, փախչել, սեղմել։

Վարժություն  Արտագրե՛լ՝ ըստանհրաժեշտության լրացնելով ր կամռ։

Վառվռուն, ախորժակ, բարբառ, խռխռալ, գանգուր, կենսաթրթիռ, թրթուր, կարկառել, երկնակառկառ, սարսուռ, ճանկռել, դռդռալ, կռճիկ, արժանի, ճռճռալ, առհամարհել, գրգիռ, խրճիթ, կրծել, խոշոր, խոժոռ, թռվռալ, խրթխրթալ, ծռմռել, փրփռալ, փռփրել, փորփրել, քրքրել։

 

Կակաչ էի, թեթերիս մեջ կրակ ու կայծ,

Ավաղ, հիմա ասես խնձոր եմ ցամաքած:

                               վերլուծություն

 

Այս քառյակում տղան սիրում է մի աղջկա և  շատ երջանիկ ու սիրահարված կյանքով էին ապրում,ավաղ աղջիկը լքեց նրան և նա կարծես էլ չեր ապրում:

 

Մեր գյուղն էն է, որ հըպարտ,
Լեռների մեջ միգապատ,
Խոր ձորերի քարափին՝
Ձեռը տըված ճակատին՝
Միտք է անում տըխրադեմ․
Ի՞նչ է ուզում՝ չըգիտեմ․․․
   Պաս չենք էնտեղ մենք ուտում,
Ու ջերմեռանդ աղոթում,
Ժամ ենք գնում ամեն օր․



Մարո վերլուծություն

 

Մարո անունով  իննամյա աղջնակին ամուսնացնում են հասուն տղամարդ Կարոյի հետ: Մարոն սկզբում դեմ չէր, բայց հետո, հասկանալով ամուսնական կյանքի դժվարությունները, փախչում է և վերադառնում հայրական տուն, սակայն նրան տանը չեն ընդունում ու դուրս են շպրտում: Հալածված Մարոն ամիսներ շարունակ տանջվում է, հետո  ձորն ընկնելով մահանում..

Մարոն ընդհամենը 9 տարեկան երեխա էր և չէր հասկանում, որ ամուսնությունը միայն Կարոյի բերած համեղ անուշեղենները ուտելը չէ: 

Գործնական քերակնություն

Ատաղձագործը շիկացած երկաթը դրեց սալին: (սխալ է)
Նշտարը ինչպես և վիրաբուժական մյուս գործիքները ախտահանվեցին:
Բրուտանոցը լեփ լեփցուն էր կավե թասերով:
Նրա մեղանչումները նոր դժբախտություններ բերեցին  արքայական տոհմին:
Ավետել-լավ լուր հայտնել
Գուժել-վատ լուր հայտնել
Երամակ-փղերի, ձիերի խումբ
Բազմիցս անգամ-` Կրկին անգամ
Հրավեր-տեղ գնալու առաջարկ
Հրավերք-խնջույք, հրավիրություն

Պատրաստված թարփը(ձկնորսական ցանց) դժվարացնում էր ձկնորսի աշխատանքը:
Բամբիշը(թագուհի, իշխանուհի) ներկայացավ նոր սանրվածքով:
Այդ շաղափը այլևս չէին գործածում պատ ծակելու համար:
Գրաստը(բեռնակիր կենդանի) ցեղական էր և իշխանի ամենասիրելին: (սխալ է)

Փաստ-անհերքելի ապացույց
Փաստարկում-պատճառաբանություն
Հրատարակություն-տպագրություն
Հրատարակչություն-տպարան
Հետևորդ-գործի, ուսմունքի շարունակող
Հետնորդ-սերունդ
Վերաբերել-ով
Վերաբերվել-ինչ
Պատվեր-հանձնարարություն, հրաման
Պատվիրան-աստծո պատվիրան
Միասնական-միասնակ կարծիք
Միացյալ-միացյալ ուժերով
Քառյակ-չորս տող պարունակող ստեղծագորություն
Քառատող-բանաստեղծությունից չորս տող
Բռնագանձել-բռնագանձել գումարը
Բռնագրավել-բռնագրավել գույքը

Ոչ թե, այլ(ուրիշ)
Ոչ միայն, այլև(նաև)

Նվագել դաշնամուր վրա
Տեղի տալ(զիչել, նահանջել) և տեղիք տալ(առիթ տալ)
Պատրաստակամություն-կամք հայտնել
Պատրաստականություն-պատրաստ լինել
Հոգի-հոգեվիճակ, հոգեվարք (ի+ա=և)
Հոգ-հոգ տանել, մտահոգ, հոգատար, հոգաբարձու(խնամակալ)
Միառժամանակ-որոշ ժամանակ
Ավանդություն-զրույց, պատմություն
Ավանդույթ-սովորույթ
Ցուցում-հրաման
Ցուցմունք-վկայություն
Ակութ-թոնիր, օջախ

Անութ-անթացուփ

Ավետիք Իսահակյանը ծնվել է Ալեքսանդրապոլում (Գյումրի): Նախնական կրթությունը ստացել է տեղի և Հառիճի վանքի դպրոցներում, 1889-92թթ սովորել է Էջմիածնի Գևորգյան ճեմարանում: 1892թ. «Տարազ» ամսագրում լույս է տեսել նրա առաջին բանաստեղծությունը՝ «Ծաղիկ էի նորաբողբոջ» վերնագրով:  1893թ. մեկնել է Եվրոպա: Աշխատել է Վիեննայի մարդաբանական թանգարանում և, միաժամանակ, ունկնդրել գիտական դասընթացները, ապա եղել Լայպցիգի համալսարանի ազատ ունկնդիր: 1895թ. վերադարձել է հայրենիք: Հայ  ազգային-ազատագրական պայքարին մասնակցելու համար 1896թ. ձերբակալվել է և մեկ տարով բանտարկվել Երևանի բանտում: 1898թ. աքսորվել է Օդեսա: 1900թ. կրկին մեկնել է Եվրոպա և ապրել Ժնևում ու Ցյուրիխում: 1901թ. վերադարձել է հայրենիք: 1908թ. կրկին ձերբակալվել է՝ «Դաշնակցության գործով» և, որպես ՀՀԴ բյուրոյի անդամ, 1 տարով բանտարկվել Թիֆլիսի Մետեխի բանտում: Խուսափելով իր դեմ պատրաստվող դատավարությունից՝ 1911թ.  մեկնել է Կոստանդնուպոլիս: 1912-26թթ ապրել է Գերմանիայում, Շվեյցարիայում և Իտալիայում: 1926թ. ընտանիքը տեղափոխել է Փարիզ, իսկ ինքը վերադարձել է Հայաստան, որտեղ ապրել է մինչև 1930թ.: 1930-36թթ ապրել է Փարիզում, 1936թ. վերադարձել է հայրենիք: 1946-57թթ եղել է Հայաստանի գրողների միության նախագահը: Առաջին բանաստեղծական ժողովածուն է «Երգեր ու վերքերը» (1898թ.)։ «Դարդս լացեք», «Սև մութ ամպեր ճակտիդ դիզվան», «Սիրեցի յարս տարան», «Որսկան ախպեր» և քնարական այլ բանաստեղծություններ երգի են վերածվել: Մշակել է ժողովրդական ավանդավեպեր, լեգենդներ, հեքիաթներ: Բազմաթիվ սյուժեներ վերցրել է հայ և Արևելքի ժողովուրդների ավանդապատումներից ու իմաստավորել ժողովրդական կենսափիլիսոփայությամբ, երազանքներով, ձգտումներով («Հայրենի հող», «Շիդհարը», «Լիլիթ», «Սաադիի վերջին գարունը», «Հավերժական սերը»): Պոեմներից հիշարժան են «Ալագյազի մանիները» (1895-1917թթ), «Իմ կարավանը» (1906թ.), «Սասմա Մհերը» (1922թ.): Մայրական սիրո գեղեցիկ պատկերներ են «Մայրը» և «Մոր սիրտը» լեգենդները: Հայրենիքի հավերժության գաղափարն առավել մեծ ընդհանրացման է հասել «Ռավեննայում» (1926թ.) բանաստեղծության մեջ, որը գրել է Իտալիայում: «Մասըսա Մանուկը» (1895-1905թթ) վիպասքը հայ ազգային-ազատագրական շարժման նորօրյա էպոսն է։ Հայ խոհափիլիսոփայական քնարերգության մեջ անհաս բարձունք է Իսահակյանի «Աբու-Լալա Մահարի» պոեմը (1910թ.): Հայ արձակի լավագույն գործերից է «Ուստա Կարո» անավարտ վեպը (լույս է տեսել 2006 թ.): Հայ պատմվածքի ժանրը հարստացել է գրողի «Համբերանքի չիբուխը», «Հորս գութանը», «Գերեզմանի վրա» և այլ գործերով։ Գրել է նաև հեքիաթներ ու առակներ, բալլադներ ու լեգենդներ, հուշապատում, մանրապատումներ և այլն։ 2001թ. լույս է տեսել նրա «Աֆորիզմներ» գիրքը:  ՀԽՍՀ ԳԱ ակադեմիկոս էր: 1946թ. արժանացել է ԽՍՀՄ Պետական մրցանակի, իսկ ՀԽՍՀ Նախարարների խորհրդի 1980թ. որոշմամբ սահմանվել է Ավետիք Իսահակյանի անվան ամենամյա գրական մրցանակ: Իսահակյանի տուն-թանգարաններ են գործում Երևանում, Գյումրիում, նրա անունով կոչվել են փողոցներ Երևանում, Գյումրիում, հանրապետության այլ քաղաքներում, Մոսկվայում, դպրոցներ և գրադարաններ՝ Հայաստանում, արձաններ են կանգնեցվել Երևանում և Գյումրիում: ՀՀ 10-հազարանոց թղթադրամի վրա պատկերված է նրա դիմանկարը:  Մահացել է Երևանում, թաղված է Կոմիտասի անվան զբոսայգու պանթեոնում:

Հայոց լեվի զարգաման փուլեր                                                                              Հայոց լեուն իր զարգաման ճանապարհին անցել է զարգաման երեք փուլ                                                                                                            1.գրաբար կամ հին հայերեն հինգերորդ ոսկե դար                                          գրաբարով են ստեծագործվել հինգերորդ դերերում Ագաթանգեոս, Բյուանդ, ղազար Փարպեին, Մովսես խորենաին, Եիեն, Ենիկ Կոբաին ասներորդ դարերում գիրգոր նարեկաին․                                                        2․միջին կամ կիլիկյան հայերեն                                                                            սեծագործել են ֆրիիկ, վարդան այգեգի, Մխիթար Գոշ, նահապետ, Քուչակ․                                                                                                                      3․ախարհաբար իր երկու արբերակներով ասնվեերորդ դարի մինև մեր օրեր Ախարհաբարով են գրվել աբովյանի, րաֆու, մուրաանի, իրվանադե, Թումանյան, Իսահակայան, երյան, Չարեն, Բակուն, Չիրազ, Սեվակ, Սարյան, Հրան Մաթեվոսյան և այլն․ աշխարհաբարի են ծագել այժմյան հայերենի  երկու գրական արբերակաները արևելահայերեն և արևամտահայերեն արևահայերեն ձևավորվել է արարայան բառբարի հինման վրա ՀՀ պեական լեուն է, իսկ արևամտահայերեն ձևավորվել է Պոլսի բառբառի հինման վրա այն սփյուռքի հայության գրական լեուն է․

Սասնա ծռեր                                                                                                  «Սասնա ծռերը» բաղկացած է վիպական 4 մասից կամ ճյուղից, որոնցից յուրաքանչյուրը կոչվում է հերոսների մեկ սերնդի անունով՝ «Սանասար և Բաղդասար», «Մեծ Մհեր», «Սասունցի Դավիթ» և «Փոքր Մհեր»։`«Սանասար և Բաղդասար»։ Հայոց Գագիկ թագավորը հարկատու էր Բաղդադի կռապաշտ խալիֆին։ Վերջինս, լսելով արքայադստեր՝ Ծովինարի գեղեցկության մասին, ցանկանում է կնության առնել նրան, բայց մերժվում է։ Կատաղած խալիֆն սկսում է ավերել Հայոց երկիրը։ Ծովինարը որոշում է հոժարակամ դառնալ կռապաշտի կինը, որպեսզի հայրենիքը փրկի ավերումից։ Հայրենի լեռներում շրջելիս նա ծարավում է և Աստծուց ջուր է աղերսում։ Հանկարծակի բխած ԿաթնաղբյուրիցԾովինարը մի լիքը և մի կիսատ բուռ ջուր է խմում ու հղիանում։ Հետո նա մեկնում է Բաղդադ։ Որոշ ժամանակ անց ծնվում են Սանասարն ու Բաղդասարը, որոնք օրեցօր մեծանում են ու հզորանում։ Խալիֆն ուզում է սպանել եղբայրներին, բայց նրանք են սպանում խալիֆին և իրենց մոր հետ փախչում գալիս են հայրենիք, հիմնում իրենց բերդը՝ Սասունը, հզորացնում ու շենացնում այն։ Սանասարն ամուսնանում է Դեղձուն-Ծամի հետ։ Ունենում են 3 զավակ՝ Մհերը, Ձենով Օհանը և Վերգոն։«Մեծ Մհեր»։ Սանասարին հաջորդում է որդիներից ամենաքաջը՝ Մհերը։ Այդ տարիներին Սասունը հարկատու էր Մըսրա Մելիքին։ Չափահաս դառնալով՝ Մհերը տիրություն է անում երկրին ու ժողովրդին. հացի ճանապարհը փակող հսկա առյուծի երախը պատռելով՝ երկու կես է անում, որի համար նրան անվանում են Առյուծաձև Մհեր, Սպիտակ Դևից ազատում է գեղեցկուհի Արմաղանին ու ամուսնանում նրա հետ, մենամարտում հաղթում է Մըսրա Մելիքին և Սասունն ազատում հարկերից, հիմնում է Մարութա Բարձրիկ Աստվածածինը, Ծովասարը դարձնում իր որսատեղին, շինում բերդեր ու կամուրջներ։ Մըսրում մեռնում է Մելիքը։ Նրա կինը՝ Իսմիլ Խաթունը, խնդրում է Մհերին գալ և տեր կանգնել իր երկրին՝ գաղտնի մտադրություն ունենալով ժառանգ ունենալ նրանից։ Ծնվում է արու զավակ, որին Իսմիլ Խաթունը կոչում է Մելիք՝ ի հիշատակ մեռած ամուսնու։ 7 տարի նա Մհերին պահում է իր մոտ՝ արբեցնելով թունդ գինով։ Ի վերջո սթափվելով և զգալով իր սխալը՝ Մհերը վերադառնում է Սասուն։ Արմաղանը դժվարությամբ ներում է նրան։ Մհերը նորից շենացնում է Սասունը։ Որոշ ժամանակ անց Արմաղանը ծնում է մի տղա, որին անվանում են Դավիթ։ Երեխայի ծնվելուն պես Մհերն ու Արմաղանը, պայմանի համաձայն, մեռնում են։«Սասունցի Դավիթ»։ Որբացած նորածին Դավթին ուղարկում են Մըսր՝ Իսմիլ Խաթունի մոտ, որտեղ քաջազունը մեծանում է ժամ առ ժամ։ Մըսրա Մելիքը փորձում է խորամանկությամբ սպանել Դավթին, բայց պատանի դյուցազնը հաղթահարում է բոլոր փորձությունները և վերադառնում Սասուն։ Ձենով Օհանը Դավթին կարգում է գառնարած, ապա՝ նախրապան, որսորդ։ Դավիթն սպանում է Սասունը կողոպտած դևերին և երկրի ամբարները լցնում բարիքներով, միայնակ կոտորում է Մըսրա Մելիքի զորքին, վռնդում է նաև հարկահավաք Կոզբադինին։ Մելիքը բազմահազար զորքով ինքն է արշավում Սասուն։ Դավիթը սրի մեկ հարվածով երկու կես է անում խոր հորի մեջ թաքնված Մըսրա Մելիքին։ Սասունն ազատագրելուց հետո Դավիթը նշանվում է Չմշկիկ Սուլթանի հետ, բայց լսելով Կապուտկողի արքայադուստր Խանդութի գեղեցկության մասին՝ մի շարք քաջագործություններից հետո ամուսնանում է նրա հետ։ Ապա գնում է Գյուրջիստան և 7 տարի մնում այնտեղ։ Խանդութը ծնում է արու զավակ և անունը դնում Մհեր։ Չափահաս դառնալով՝ նա որոշում է գնալ և գտնել հորը։ Ճանապարհին հայր ու որդի հանդիպում են և, իրար չճանաչելով, մենամարտում։ Դավիթը Մհերի բազկապանից ճանաչում է որդուն, չի ներում, որ նա հանդգնել է մենամարտել իր հետ և անիծում է. «Անմա՜հ ըլնես, անժառա՜նգ»։ Դավիթն սպանվում է Չմշկիկ Սուլթանի աղջկա թունավոր նետից, իսկ ամուսնուն հավատարիմ Խանդութը ցած է նետվում բերդի գլխից։«Փոքր Մհեր»։ Դավթին փոխարինած Փոքր Մհերը պատերազմում է թշնամիների դեմ և հաղթում, սպանում է Չմշկիկ Սուլթանին՝ լուծելով հոր վրեժը։ Ապա ամուսնանում է գեղեցկուհի Գոհարի հետ։ Բայց կատարվում է հոր անեծքը. Մհերը մնում է անժառանգ։ Մեռնում է Գոհարը։ Հողն այլևս չի դիմանում Մհերի ոտքերի տակ։ Սասնա վերջին քաջազունը փակվում է Ագռավաքար ժայռի մեջ՝ պատգամելով.

Առաջադրանք։ Ընդգծեք հրամայական եղանակի բայերը։

1.     Դո՛ւ, որ երբեք չես տեսել թշվառություն, ինչպե՞ս ես ուրիշին խորհուրդներ տալիս։

2.    Գիտե՞ս, Արփինե՛, երակներումս ազնվականի արյուն է հոսում։

3.    Երբ տեսնում ես, որ ճզմված տեղը կարմրել է, սառույց դիր վրան։

4.    Երբեք չասես, թե քեզ ինչն է հուզում, կամ ինչով ես դու հպարտանում։

5.    Եթե ուզում ես՝ քեզ լսեն, խոսի՛ր մարդկանց հետ նրանց ցավերից։

6.    Օտար մարդու հետ մի՛ խոսիր, մի՛ նստիր նրա մեքենան, ինչ էլ որ լինի։

7.     Մի՛ խառնեք մեզ ձեր վայրի արջի ցեղերին.

8.    -Տունը չկեղտոտեք, կլվանաք ափսեները, մինչև գամ,- պատվիրեց մայրը։

9.    Նվագի՛ր քո ամենասիրած մեղեդին, խնդրեց Ջուլիետտան։

 

10.                       Հեյ, պարոննե՛ր, ակա՛նջ արեք թափառական աշուղին,
Սիրուն տիկնայք, ջահել տղերք, լա՛վ ուշ դրեք իմ խաղին.

 

Վահան տերյան 

 

Վահան տերյանի բանաստեղծությոնները շատ յուրորինկ և տարբերվող են մեկը մյուսից, եթե օրինակ Տերյանը բանաստեծություններից մեկում գրում է շատ թաղծոտ,պատմում է իր չգտնվախ սիրո կամ կյանքի սև օրերի մասին ապա մյուսում նա շատ ուրախ և զվարթ է գրում իր բանաստեղծությունները:   

  

 

Ավետիկ իսահակյանը ծնվել է 1875թ հոկտեմբերի 30-ին Ալեքսանրապոլում:Ես մինչ այս նրա շատ բանաստեղծություններ գիտեի, օրինակ ռավենայում,մի մրահուն աղջիկ տեսա,մորս սիրտը և այլ շատ բանաստեղծություններ, ես մտածում եմ որ նա շատ լավ գրող է և նրա բանաստեղծություններում որոշակի ստեղծագործություններ կապված են տխրության հետ:...

1.

1)Այգեգործ, ձկնորս, խմբանկար, գործատու, դյուրահալ, մրգավաճառ

2)աշնանացան, ալեծուփ, դեղնակտուց, աշխարհակալ, քնքնասիրտ,

2.

1)ստորակարգ, ընդհանուր, մակբայ, գերձայն, նախադեպ

 

ինչ է երջանկությունը 

Ի՞նչ է երջանկությունը, ինչու՞մ է այն կայանում, ինչպե՞ս դրան հասնել: Շատերն այս հարցերին կպատասխանեին հետևյալ կերպ. Երջանկությունն այն է, երբ բոլորը ողջ և առողջ են: Երջանկություն է, երբ սիրում ու սիրված ես: Երջանկությունը ամուր և միասնական ընտանիքն է: Երջանկություն է, երբ չունես ֆինանսական խնդիրներ: Երջանկությունը կայանում է աշխատանքային հաջողությունների մեջ:

Յուրաքանչյուրիս պատասխաններն այս հարցերի շուրջ տարբեր կլինեն, քանի որ տարբեր են նաև բոլորիս կյանքի արժեքներն ու երջանկության ընկալումները: Սակայն ահա մի պարադոքս. այսօր մեզ թվում է, թե երջանկությունը կայանում է հենց նրանում, ինչին մենք այդքան ձգտում ենք, սակայն, հասնելով մեր նպատակին, հասկանում ենք, որ այդ երջանկության զգացումն այնքան էլ երկար չի տևում և մեզ նորից կյանքում որևէ բան պակասում է: Մենք մշտապես գտնվում ենք երջանկության որոնումների մեջ, մշտապես սպասում ենք դրան: Հաճախ վազելով դրա ետևից' մենք բաց ենք թողնում այն լավը, որ կա մեր կյանքում: Այն, ինչ մենք արդեն ունենք, ընկալվում է որպես ինքնըստինքյան ենթադրվող մի բան, իսկ այն, ինչին դեռ ձգտում ենք, թվում է իրական երջանկություն:

 

Սասնա ծռերը կարծես թե հայ ժողվրդի պատմությունն է հայ ժողվրդի կամքը պայքարելու կարողությունը:Էպոսում ասվում է որ հայ ժողովուրդը երբեք ուրիշի ձեռքի տակ չի ապրի, և տենչում է միյայն ազատության:Սասն ծռերի բոլոր հերոսները կռիվ են տալի ազատության համ իրենց ազգը անկախ պահելու համար մասնավորապես Դավիթը:

 

Երկնում եր երկինքը երկնում եր երկիրը

Երկնում եր ծիրանի ծովը

Երկունքն եր բռնել ծովում նաև կարմիր եղեգնիկին

Եղեգան փողից ծուխ եր ելնում

Եղեգն փողից բոց եր ելնում

և դուրս եր վազում մի խարտյաշ պատանի

նա հուր մազեր ուներ

ուներ բոցեղեն մորուք

և աչքերն եին արեգակներ

 

Մեր լեզուն այնքան հին է, ինչքան մենք ենք, իսկ թե ինչքան հին ենք մենք՝ նույնիսկ ներկայիս գերհզոր ուղեղներն չեն կարող պատկերացնել անգամ ամենալավ գիտնականը:բոլորին թվում է թե նրանք կարողանում են խոսել հայերեն ուրեմն հարյուր տոկոսանոց տիրապետում են հայերեն լեզվին բայց նրանք գոնե  հայերեն լեզվի կեսով ել չեն խոսում:Նույն իսկ մենք որ Հայ ենք և ծնվել ու մեծացել ենք այս երկրում չեք կարող խոսել լավ նառմալ հայերենով:

 

Նա եթե լիներ միրգ ապ կլիներ դամբուլ

Նա եթե լիներ խմիչք կլիներ oղի

Նա եթե լիներ խաղ մարիո

Նա եթե լիներ տարվա եղանակ կլիներ ձմեռ

 

Մեր Երևանի փողոցները լավն են, գեղեցիկ են, բոլոր շեները կառույցները շատ լավն են,բայց մարդը դա չի գնահատում և սկսում է մի փոքր վատ վերաբերվել,նրանք չեն հասկանում որ պետք է մաքրել հավաքել ավելի գեղեցկացնել, դրա փողարեն կարել է ասել որ կեղտոտում են և լավ չեն վերաբերվում մեր քաղաքին բաց ես միեվնույն է շատ եմ սիրում մեր քաղաքը նար փողոցները շինությունները և ամեն-ամեն ինչ:   

Մեծ, ահռելի, խոշոր, հսկայական, անծայրածիր

 

Աղիողորմ, աղջամուղջ, աճապարել, անագորույն, անաղարտ, անհեթեթ, անձկալի, անոթի, անպաճույճ, ապերախտ, առեղծված, արտաքսել, արբշիտ, աստանդական:

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Բաբան-Պաշարողական ռազմական գործիք՝ ամրությունների վրա քարեր նետելու կամ ուղղակի հարվածներ հասցնելու համար:

Բագին-զոհասեղան

Բանուկ-Շատ երթևեկություն՝ հաճախորդներ ունեցող: Բանուկ ճանապարհ՝ սրճարան:

Բազիլիկ-Հատուկ տիպի միջնադարյան և անտիկ տաճար՝ երկայնակի քառանկյունի ձևով, որի ներսը բաժանված է երկու սյունաշարով:

Բազալտ-կճաքար

Բարբաջանք-Վայրիվերո՝ ափեղցփեղ խոսք՝ խոսվածք, հիմարություն, ցնդաբանություն:

Բանդագուշանք-ցնորք,պատրանք

Բարձիթողի-Անուշադրության մատնված, անտես արած, թերի թողնված, երեսից ձգած, լքած:


բերկրանք-ուրախություն,հրճվանք,ցնծություն

Բերրի-պտղաբեր

բորբ-տաք,ջերմ                                               

 

ես ձեզ ասում եմ կգա ոքու սով վերլուծում

Իմ վերաբերմունքը այս բանաստեղծությանը շատ դրական է,որովհետև այս բանաստեղծությունը ապագայի բանաստեղծություն է Իսահակյանը կարծես այս ժամանակների մասին է գրել կարծես թե նա գիտեր որ այսպիսի ժամանակներ է գալու:

 

Ռավեննայում վերլուծում

Հեղինակը ասում է նրա մասին որ ամեն մի մարդ մի մարդ աշխար է գալիս իր առաքելությունը կատարում և հեռանում,ուզում է ասել որ շատ սերունդներ են եկել և անցել:

 

Մի մրահուն աղջիկ տեսա վերծություն

Այս բանաստեղծության մեջ հեղինակը պատմում է իր սրրած աղջկա մասին ում սիրահարվել է և սկսում է գովերքել:

 

Արագածին վերլուծում

 

Այս բանաստեղծության մեջ բանաստեղծը գովերքում է արագած սրը և սարի ամեն մի քարը,սարից թափվող առվակները ամեն մի գագաթը ժայռերը:արագեծ լեռան համեմատում է համեմատում է ծիրանի ծառի հետ և և գովերքում սարի բասական աշխարը ծառերը ծաղիկները և այլն:

New Microsoft PowerPoint Presentation.pp
Microsoft Power Point Presentation 252.3 KB
1.10-ից 12 նախադասությամբ գրավոր պատմիր կոտրված անիվը ստեղծագործության բովանդակությունը:

                                                                   Կոտրված անիվ 
Նրանք մի փոքրիկ տուն ունեին Սանտա կլաուրա փողոցում ֆրեզնոյի հեռավոր թաղամասներից մեկում:Նրանք ունեին մի քեռի քեռու անունը Վահան եր, նրանց քեռին շատ թանկարժեք ավտոմեքենա ուներ: Մի օր նրանց քեռին եկավ իր քրոչ տուն նա իր ավտոմեքենայով տարավ քաղաքով շրջելու Սարոյանի մորը, հետո սարոյանի քույրերին Լյուսիյին և Նոյեմին, հետո եղբորը Գրիգորին և երբ քեռին ուզում եր գնալ տուն Սարոյանը նայում եր ավտոմեքենալին  և քեռին հասկացավ որ Սարոյաննել եր ուզում գնալ մաքենայով շրջելու ու Սարոյանին էլ տարավ շրջելու: Անցավ մի քանի օր և Սարոյնը իրեն գնեց հեծանիվ նա թերթեր եր վաճառել և այդ գումարով եր գնել հեծանիվը բայց հեծանիվը մեծ եր և Սարոյանը չեր կարողանում վարել հեծանիվը իսկ Սարոյանի մայրը նրան ասում եր որ տար և հեծանիվը փոխի և ավելի փոքրը վերցրա և սարոյանը այդպես էլ արեց:Մի օր Սարոյանը եղբոր Գրիքորի հետ վարում եր հեծանիվ Սարոյանը նստում եր հետեվում և գրիգորը վարում եր հեծանիվը կամ Գրիգորն եր հետևում նստում և Սարոյանը վարում եր հեծանիվը:Այդ պահին անիվը  կոտրվեց և նրանք տղրեցին ու գնացին տուն:Անցավ մի քանի օր և գրիքորը սքսեց կոռնետ նվագել նա շատ լավ եր նվագում կոռնետ գրիքորի մայրը ասում եր որ գրիքորը երաժիշտ կդառնա բայց գրիքորը չշարունակեց նվագել որովհետև վահան քեռին այդ ժամանակ մահացավ նրանք տղրեցինի  բայց հետո հասկացան որ տխրելով ոչինց չի փոծվի:Անցավ մի քանի օր և Սարոյան ծննդյան օրը եկավ: Սարոյանը մի շատ մեծ տորդ գնեց ու գնաց տուն Սարոյանի մայրը ասաց ինչու ես այսքան մեծ տորդ գնել Սարոյանը պատասխանեց որով հետև ես իմ ծննդյան տոնը երբեք չեմ նշել և չգիտեմ ինչ չափի տորդ պիտի գնեմ և բոլորը ծիծաղեցին բայց հիշեցին իրեց քեռուն և տխրեցին և այդպես ստեղծագործություն վերջացավ:    
 
2.Ստեղծագործութացյունից դուրս գրիր գլխավոր ասելիքը պարունակող հատվածը

-Ծիծաղելիեր, չե, թե ինչպես հեծանիվը կոտրվեց մեր տակ: Մայրս ու քույրս ասեցին, որ դրանից ավելի ծիծաղելի բան երբեք չեն տեսել և սկսեցին ծիծաղել:Սկզբում նրանք ցածրաձայն եին ծիծաղում,հետո դաթարեցրին ծիծաղելը,հետո հիշելով,թե որքն ծիծաղելի էր ավելի բարձր ծիծաղեցին:Գրիքորն ել սկսեց ծիծաղել նրաց հետ,և թվում եր թե մեր աշխարհում ամեն ինչ կարգին է: Ես չգիտեի ինչ անեմ որովհետև չեի կարծում,թե որևե ծիծաղելի բան է եղել, բայց մի երկու րոպե անց ես ելսկսեցի ծիծաղել:
                                                                                         
3.Բնութագրիր գլխավոր հերոսին
 
Վիլյամ Սարոյանը շատ բար եր մեկ-մեկ կռվում եր իր եղբոր Գրիքորի հետ բայց հետո նրանք բարիշում եին, Սարոյանը շատ ընկերասեր եր,աշխատասեր եր և այլն:
 
4.ինչու է բանաստեղծություն կոցվում <<Կոտրված անիվ>>

Որովհետև Վիլյամ Սարոյանի հայրը նրանց թողել եր և հեռացել բայց նրանք և Սարոյանի ընտանիքը շատ աղքատ վիճակում եր ապրում բայց նրանք կարողացան դուրս գալ այդ վիճակից:

 

 

1.

ա) ընկուզենունկատմամբ:      Որտեղիցորտեղհամերաշխուբարեջանայսընտանիքըներխուժեցընկուզենինև, փարթամորենճյուղավորվելով, սկսեցամբարտավանորենհոխորտալ.

բ) պտղատումյուսծառերինկատմամբ:    Ճիպտանման, չորուանկենդանկախվելէիննրախեղվածճյուղերը, մինչայգուփարթամկանաչությանմեջգեղափայլտեսքովհմայունէինհյութեղխնձորը, տանձնուդեղձը:

2.

մեղադրիր.    ընկուզենինիրտարացքումշատլավաճոմէրբայցնաշատուզեցորիրպտուղներըբոլորնտեսնենևհամտեսենևտեսնենիրգեղեցկությունը:

արդարացրու.     ընկուզենինցանկանումէրորիրգեղեցկությունըբոլորըտեսնենևիրպտուղներիցբալորըոկտվեն:

բնութագրիր.     Ընկուզենինշատհամառէրևշատգեղեցիկծառեր:

3.

Առակնայնմարդկանցմասինէ, որոնք ….. իրենցունեցածիցգոհչենևավելինենձգտում: 

4.

Աղվեսիուշքնումիտքըհավնէ։Ագահիաչքըմիայնհողըկկշտացնի։

5.

ագահընկուզենին։

 

                                                   <<ընկուզենին>> առակի վերլուծություն

Ես արդարացնում եմ ընկուզենուն, որովհետև նա ընդամենը ուզում էր, որ իր պտուղներից բոլորը օգտվեն և իր գեղեցկությունը բոլորը տեսնեն:

 

                           Գարսիա  Մարկեսի  նամակը մահվանից առաջ   վերլուծություն  

Ես համաձայն եմ  ԳարսիաՅի հետ այն մասով որ մարդ նորից գա երկիր նա կապրի ուրի կյանքով ավելի լավ կյանքով և ավելի բարի կլինի: